tiistai 19. toukokuuta 2009

Re: torakka

Juon kahvia ja syön brownieta. Viikonloppu oli ja meni ja siitä selviydyttiin taas varsin kunnialla. Perjantaina jouduin lastenvahdiksi mikä nyt ei ollut ihan ykkösjuttu mutta elämä ei oo.

Lauantaina käytiin Killarneyssä. Siellä on metsä ja metsässä harvinainen etana. Vettä tosin satoi niin ei valitettavasti käyty metsässä. Suomessa metsän ylitarjontaan on tottunut eikä sitä edes ajattele mutta Irlannissa metsä tuntuu kotoisalta ja maagiselta ja vanhalta ja tonttumaiselta. Olen kerran täällä oloni aikana ollut metsässä. (Laske metsä-sanat edeltävästä kappaleesta ja voita sata tonnia.)

Ai niin ja sit pääsin pääsykokeisiin Taikin graafiseen suunnitteluun eli tyttöilyä ja hivenen nörttäystä tiedossa.

ATTENTION! ACHTUNG! Antakaan mulle koti. Kesäkuun alusta tai puolivälistä tai jostain siitä lähtien. Etelä-Helsinki, en tarvi paljon tilaa, vuokra enintään neljäsataa.

Lauantai-iltana käytiin vähän humppaamassa Inesin kanssa. Ennen kaupunkia mentiin mun luo koska piti hmmh valmistautua iltaan. Mulla on uus hieno mekko niin täytyi kokeilla. Huh se on ihan käsittämättömän lyhyt. Valitettavasti Saksa ohitti Suomen Euroviisuissa. An Brogissa soi The Smiths (Panic in the streets of London, Dublin, Dundee...) ja Loove will tearrr us apaaart agaain. An Brog on sentään teinibaari, se mesta, miksi tiedän kaikki tän hetken listahitit ku käydään siellä aina joraamassa. Mä oon sinne liian vanha, pojat on nuoria ja rumia ja meitsi kitkerä kuin eilisen sitruunan kuori.

Sunnuntaina lähdettiin väsyneinä Waterfordiin. Mentiin sinne koska kukaan ei ole siellä käynyt eikä kukaan tiennyt mitä siellä on. Waterford on kaupunki jolla on viikinkinimi (Vedrarfjord), josta tulee kristallia ja jossa satoi vettä. Ihan nasta. Irlannin neljänneksi tai viidenneksi suurin kaupunki, eli pieni muttei kylä sentään. Matkalla takaisin tuulilasin pyyhkijät jumittuivat muutamaan otteeseen ja bensa meinasi loppua maaseudun pikkuteillä. Käytiin hautausmaalla ja suuren tornin juurella sekä yritettiin tulkita iirin kielisiä paikannimiä niiden englannin kielisiksi versioiksi. Homma toimii usein samalla tavalla kuin Esbo Espoo eli helppoa kuin mikä. Toisaalta esimerkiksi Waterford on Port Lairge ja Dublin Baile Atha Cliath... Täysin mahdotonta eli vähän niin kuin Turku Åbo.

Noin yksitoista päivää Irlantia jäljellä.

2 kommenttia:

Stazzy kirjoitti...

Oon kateellinen.
Ok, Irlannistakin, mutta etenkin Taikin graafisesta suunnittelusta. Kaikki (mä) ei vaan osaa. ;)

Irkku kirjoitti...

Mielenkiintoinen juttu, mutta miksi otsikossa on torakka?